Veel gestelde vragen

Hoelang is mijn herboekingscode geldig?
Een herboekingscode is 1 jaar geldig. U heeft 1 jaar de tijd om een nieuwe datum online vast te leggen met die code. Herboekingscode die verlopen zijn na 1 jaar kunnen niet opnieuw verlengd worden.

Mogen er huisdieren mee aan boord?
Omwille van de stoffen bekleding mogen er geen honden of andere huisdieren aan boord.

Mogen we eten /drank meenemen aan boord?
Ja, het is toegestaan om eigen food en drinks mee te nemen aan boord als de boot netjes wordt achtergelaten. Er is ook de mogelijkheid om deze online aan uw boeking toe te voegen.

Mogen we met 11 op een sloep van 10?
Neen, het maximum aantal opvarenden mag omwille van veiligheids-, keurings- en verzekeringsredenen, niet overschreden worden.

Worden kinderen ook meegerekend?
Ja, net zoals in een wagen, telt elke passagier als een volwaardig persoon .

Telt een baby mee?
Ja, net zoals in een wagen, telt elke passagier als een volwaardig persoon.

Kan ik voor grote groepen reserveren?
Uiteraard, indien u boekt voor een grote groep of een evenement kan u ons steeds contacteren via mail om uw speciale wensen te bespreken.

Moet ik reserveren?
Om garantie op beschikbaarheid te kunnen bieden, is een online reservatie noodzakelijk.

Mogen we zwemmen?
Een waterweg is eveneens een openbare weg dus daar mag niet gezwommen wo

Mogen we de boot achterlaten om iets te gaan eten of drinken?
Op de Gentse binnenwateren is het niet toegelaten om aan te leggen aan een steiger.

Is er een stopcontact aan boord?
Er zijn geen stopcontacten of ander oplaadsystemen aan boord.

Is er een kap die dicht kan als het regent?
Elke boot is voorzien van een overkapping waar 70% van de passagiers onder kunnen. Bij vertrek kan er beslist worden of deze al dan niet wordt opgezet, tijdens de gehele vaartocht blijft de kap in dezelfde positie. De schipper staat altijd in open lucht. Bij vertrek kunnen er ook paraplu’s worden meegegeven.

Is er een kap die dicht kan als de zon schijnt?
De overkapping die bij regen bescherming biedt aan 70% van de passagiers, kan ook bij felle zon voor schaduw zorgen. Ook geven wij hiervoor paraplu’s mee.

Kan ik bij regenweer annuleren?
Bij heftig regenweer kan u uw tocht annuleren. U ontvangt een herboekingscode. Als u de annuleringsverzekering heeft genomen dan kan u uw geld teruggestort krijgen. Let op! Als u boekt met een herboekingscode, dan kan de tocht niet terugbetaald worden. Dan krijgt u opnieuw een herboekingscode. Een code kan niet omgezet worden in geld. Annuleren doet u via mail, met vermelding van uw ordernummer.

Is er een radio aan boord?
Op de website staat aangeduid of de gehuurde boot over een radio beschikt.

Zijn er zwemvesten aanwezig?
Zoals wettelijk verplicht is, zijn er aan boord evenveel zwemvesten voorzien als het aantal maximum aantal toegelaten personen.

Mag er in de stad gevaren worden?
Ja, met uitzondering van het stuk tussen de Oude Vismijn en het Rabot in Gent. De vaarroute staat duidelijk weergegeven op de vaarkaart die jullie meekrijgen bij vertrek.

Kunnen we in Gent door de sluis op de Reep varen?
Neen, omwille van verzekeringsredenen, is het niet toegestaan als huurder sluizen te gebruiken.

Kunnen we in Gent vertrekken en naar Deinze varen om daar de boot te verlaten?
Neen, steeds de bedoeling dat vertrek en eindpunt van de trip dezelfde zijn, tenzij jullie met schipper varen.

Kunnen we tijdens de Gentse Feesten in de stad varen?
Neen, tijdens de Gentse feesten is het stadscentrum vanaf het Oude Gerechtsgebouw afgesloten.

Welke route kunnen we varen?
Je krijgt bij vertrek een vaarkaart mee die de mogelijkheden weergeeft!

Heb ik een vaarbewijs nodig?
Tot 12 personen mag u zelf varen zonder vaarbewijs.
Er mag echter niet gevaren worden op waterwegen voor beroepsvaart.
De snelheid waaraan u kan varen wordt bepaald door het vaargebied waar u zich in bevind.

Hoe oud moet ik zijn om een boot te besturen?
De huurder van de boot moet minstens 18 jaar oud zijn. Een kopie van uw identiteitsbewijs volstaat om dit aan te tonen.

Moet ik een waarborg betalen?
Ja, voor aleer u vertrekt dient u een bedrag van 250 Euro te betalen. Dit kan enkel met een Visa of Mastercard, geen debet kaarten. Dit bedrag krijgt u volledig terug wanneer u de boot schadevrij terugbrengt.

Mag de kapitein alcoholische dranken nuttigen?
De waterwegen maken deel uit van de openbare weg. Hier gelden dus dezelfde regels als voor bestuurders van een voertuig.

Kan ik een kapitein huren?
Bij boten van meer dan 12pers is er een kapitein inbegrepen.

Wat bij stormweer?
Wanneer er stormweer is voorspeld zullen wij u persoonlijk contacteren wanneer uw boottocht wordt afgelast. Dit doen we uit veiligheidsmaatregelen, er is namelijk geen onveiligere plaats dan op het water bij stormweer.

Moet ik extra brandstof betalen?
Neen, brandstof- en oplaadkosten zijn inbegrepen in de prijs van uw boot. U hoeft dus niet extra bij te betalen.

Ben ik verzekerd?
U bent omnium verzekerd.
De waarborg die je betaalt, betreft de vrijstelling bij eventuele schade.

Hoe lang kan ik varen zonder bij te tanken?
U hoeft nooit te tanken met een van onze boten, dat doen wij voor u. U kan probleemloos een hele dag varen zonder dat er moet bijgetankt worden.

Maken de elektrische boten gebruik van groene stroom?
Omdat wij ecologie heel belangrijk vinden maken al onze elektrische boten gebruik van groene stroom.

Is er een toilet aan boord?
Neen, er is wel een toilet aanwezig op de meeste van onze vertreklocaties.

Kunnen we ergens aanleggen om naar het toilet te gaan?
De jachtclubs, restaurants e.a. horecazaken hebben hiervoor de accommodatie. Vraag echter wel toestemming of u deze mag gebruiken.

Is er een ijskast aan boord?
Er is geen ijskast aan boord. Je kan wel een eigen koelbox meenemen aan boord.