bug_report covid-19-banner-tekst

Veel gestelde vragen

Mogen er honden aan boord ?
Omwille van de stoffen bekleding mogen er geen honden of andere dieren aan boord.

Mogen we eten /drank mee nemen aan boord ?
Ja, het is toegestaan om eigen food en drink mee te nemen aan boord indien de boot netjes wordt achtergelaten. Er is ook de mogelijkheid om drank en hapjes bij ons in de bestelling op te nemen.

Is er een toilet aan boord ?
Neen, er is wel een toilet aanwezig op de meeste van onze vertreklocaties.

Mogen we met 6 op een sloep van 5 ?
Neen, het maximum aantal opvarenden mag omwille van veiligheids-, keurings- en verzekeringsredenen, niet overschreden worden.

Mogen we zwemmen ?
Een waterweg is eveneens een openbare weg en daar mag niet op gespeeld worden, dus ook niet gezwommen.

Kunnen we ergens aanleggen om te plassen ?
De jachtclubs, restaurants e.a. horecazaken hebben hiervoor de accommodatie. Vraag echter wel toestemming of u deze mag gebruiken.

Mogen we de boot achterlaten om iets te gaan eten of drinken ?
Als de boot gedurende de hele tijd van uw stop in uw gezichtsveld blijft, kan dit zeker.

Is er een stopcontact aan boord ?
Er zijn geen stopcontacten of ander oplaadsystemen aan boord.

Is er een ijskast aan boord ?
Er is geen ijskast aan boord. Je kan wel een eigen koelbox meenemen aan boord.

Is er een kap die dicht kan als het regent ?
Elke boot is voorzien van een overkapping waar 70% van de passagiers onder kunnen. Bij vertrek kan er beslist worden of deze al dan niet wordt opgezet, tijdens de gehele vaartocht blijft de kap in dezelfde positie. De schipper staat altijd in open lucht. Bij vertrek kunnen er ook paraplu’s worden meegegeven.

Kan ik bij regenweer annuleren ?
Bij heftig regenweer kan er in samenspraak een nieuwe datum gekozen worden. De dag zelf kan dit via telefonisch contact overlegd worden en kan de boottocht in eerste instantie geschrapt worden. Daarna kan je via mail een nieuwe datum, binnen het jaar na je eerste boekingsdatum, voorstellen. Op het moment dat we de beschikbaarheid kunnen bevestigen, zullen wij het voorschot van de boeking verplaatsen naar de nieuwe tocht.

Is er een kap die dicht kan als de zon schijnt ?
De overkapping die bij regen bescherming biedt aan 70% van de passagiers, kan ook bij felle zon voor schaduw zorgen.

Is er een radio aan boord ?
Op de website staat aangeduid of de gehuurde boot over een radio beschikt.

Worden kinderen ook mee gerekend ?
Net zoals in een auto, telt een kind mee als passagier.

Telt een baby mee ?
Ja, net zoals in een wagen telt elke passagier.

Zijn er zwemvesten aanwezig ?
Zoals wettelijk verplicht is, zijn er aan boord evenveel zwemvesten voorzien als het aantal maximum aantal toegelaten personen.

Mag er in de stad gevaren worden ?
Ja, met uitzondering van het stuk tussen de Oude Vismijn en het Rabot in Gent. De vaarroute staat duidelijk weergegeven op de vaarkaart die jullie meekrijgen bij vertrek.

Kunnen we in Gent door de sluis op de Reep varen ?
Neen, omwille van verzekeringsredenen, is het niet toegestaan als huurder sluizen te gebruiken.

Kunnen we in Gent vertrekken en naar Deinze varen om daar de boot te verlaten ?
Neen, steeds de bedoeling vertrek en eindpunt van de trip dezelfde zijn, tenzij jullie met schipper varen.

Met de Gentse feesten kunnen we in de stad varen ?
Neen, tijdens de Gentse feesten is het stadscentrum vanaf het Oude Gerechtsgebouw afgesloten.

Welke route kunnen we varen ?
Je krijgt bij vertrek een vaarkaart mee die de mogelijkheden weergeeft !

Heb ik een vaarbewijs nodig ?
Tot 12 personen mag u zelf varen zonder vaarbewijs.
Er mag echter niet gevaren worden op waterwegen voor beroepsvaart.
De snelheid waaraan u kan varen wordt bepaald door het vaargebied waar u zich in bevind.

Hoe oud moet ik zijn om een boot te besturen?
De huurder van de boot moet minstens 18 jaar oud zijn. Een kopie van uw identiteitsbewijs volstaat om dit aan te tonen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
U kan met cash, Bancontact, Maestro, Visa en Mastercard betalen.

Moet ik een voorschot betalen?
Ja, wij vragen standaard om de helft van het bedrag als voorschot te betalen.

Moet ik een waarborg betalen?
Ja, voor aleer u vertrekt dient u een bedrag van 250 Euro te betalen. Dit bedrag krijgt u volledig terug wanneer u de boot schadevrij terug brengt.

Mag de kapitein alcoholische dranken nuttigen?
De waterwegen maken deel uit van de openbare weg. Hier gelden dus de zelfde regels voor bestuurders.

Kan ik een kapitein huren?
U kan bij ons steeds een kapitein inhuren. Bij boten van meer dan twaalf personen is deze in de prijs inbegrepen.

Wat bij stormweer?
Wanneer er stormweer is voorspelt zullen wij u persoonlijk contacteren wanneer uw boottocht wordt afgelast. Dit doen we uit veiligheidsmaatregelen, er is namelijk geen
onveiligere plaats dan op het water bij stormweer.

Moet ik extra brandstof betalen?
Neen, brandstof- en oplaadkosten zijn inbegrepen in de prijs van uw boot. U hoeft dus niet extra bij te betalen.

Ben ik verzekerd?
Je bent omnium verzekerd.
De waarborg die je betaalt, betreft de vrijstelling bij eventuele schade.

Hoe lang kan ik varen zonder bij te tanken?
U hooft nooit te tanken met een van onze boten, dat doen wij voor u. U kan probleemloos een hele dag varen zonder dat er moet bijgetankt worden.

Kan ik voor grote groepen reserveren?
Uiteraard, indien u boekt voor een grote groep of een evenement kan u ons steeds contacteren via mail om uw speciale wensen te bespreken.

Moet ik reserveren ?
Om garantie op beschikbaarheid te kunnen bieden, is reservatie noodzakelijk.

Maken de elektrische boten gebruik van groene stroom?
Omdat wij ecologie heel belangrijk vinden maken al onze elektrische boten gebruik van groene stroom.